• filmstore_collection.jpg

Filmtek lanserer Filmstore

Kristiansand 12. mars 2012

Filmstore by Filmtek

Filmtek lanserer i dag en ny nettbasert tjeneste innen arkivering og håndtering av digitaliserte filmer og mediafiler. Løsningen er vårt første steg i retning av å bli en sterk tilbyder av nettbaserte tjenester rettet inn mot arkiv, museer, organisasjoner, produksjonsselskaper og andre virksomheter som er i besittelse av filmsamlinger og mediafiler. Vår løsning tilbyr mange fordeler og er meget konkurransedyktig.

Om løsningen

Filmstore er et avansert verktøy for arkivering, organisering, salg og distribusjon av digitale filer. Filmstore er optimalisert for video og film, men har også full støtte for lydfiler, bildefiler og dokumenter. Løsningen er en komplett nettbasert Digital Asset Management løsning (DAM) som er meget skalerbar og brukervennlig.

Les mer her: Filmstore - Digital Asset Management

Om Filmtek AS

Filmtek er et lite selskap som i en årerekke har vært ledende i Norge på digitalisering av arkivfilm. Selskapets fokus er rettet inn mot profesjonelle kunder og tilbyr bla. tjenester innen digitalisering, restaurering og håndtering av arkivfilm og video.

Selskapets tidligere navn var Norsk Smalfilm AS. I dag er Norsk Smalfilm en avdeling under Filmtek som tilbyr digitaliseringstjenester rettet mot privatpersoner.

Filmtek besitter høy teknisk kompetanse innen arbeid med film, video og IT og kan levere en komplett tjeneste fra lab, digitalisering, restaurering og arkivering til distribusjon av arkivfilm på nett .

Mer informasjon

Ta kontakt med Andreas Widerøe - Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. - Tel. 38 17 99 16.